Ревю Алекс: "Двор от рози и бодли" - Сара Дж. Маас


Анотация : 
Тя отнема живот. И сега трябва да го заплати със сърцето си.
Когато деветнайсетгодишната Фейрa убива вълк в гората, се появява звяр, който изисква възмездие. Тя е отвлечена в магическа земя, за която е чувала единствено от легендите. Фейрa открива, че нейният похитител не е животно, а Тамлин – един от безсмъртните и смъртоносни елфи, някога управлявали света.
Докато обитава имението му, чувствата й към Тамлин се трансформират от ледена враждебност в изгаряща страст, която изпепелява всички лъжи и предупреждения, които е чувала за прекрасният и опасен свят на елфите. Но над тези земи се надига древна и зловеща сянка и Фейрa трябва да намери начин да я спре… или Тамлин и народът му са обречени завинаги.

Здравейте, читатели! Предварително се извиняваме за забавянето на поста в блога ни, но ето го и него - дългоочакваното и обещавано ревю на книгата "Двор от рози и бодли" на Сара Дж. Маас. Важно! Искам да предупредя, че който не е чел книгата, чете ревюто на своя отговорност. То не е със спойлери, но не мисля, че имаше вариант да обясня защо мисля по даден начин без да се аргументирам. Няма да издавам конкретни моменти от историята и да се впускам в подробности, но ще упомена няколко, колкото да обясня. Не мисля, че ще е проблем, ако някой, който не я е чел, го прочете, но, ако предпочитате да сте в неведение докато четете, по-добре се върнете след като сте я завършили. Мисля, че просто книжката си заслужава вниманието и нямаше как да не се потопя малко повече в описанията. Така че се извинявам и за дългото ревю, но се надявам да ви хареса. Приятно четене!

За изданието :
Книгата е на издателство ЕГМОНТ. Запазена е оригиналната корица. Цената й е 16,90 лв. Отзад пише години 16+. 
За сюжета :
Преди около петстотин години хората и елфите са започнали война. Тъй като е имало огромен брой жертви, са подписали мирен договор.
Историята проследява животът на деветнайсетгодишната Фейрa, която се е нагърбила с тежката задача да изхранва семейството си - баща си и двете си по-големи сестри. Преди години губят богатството си и оттогава живеят в нищета. Един зимен ден тя отново е в гората, близо до елфическите земи, дебнейки някоя беззащитна животинка, която да осигури още няколко дена живот на нея и семейството й. Тогава тя съзрява един прекалено едър вълк и разбира, че той е елф. Принудена, а и донякъде от силна злоба, Фейра убива вълка. След известно време в къщата, където живее нахлува друг елф - Тамлин, който й казва, че е нарушила Договора, убивайки един от неговия народ. Според Договора, тя трябва да умре или да отиде да живее с Тамлин на територията на елфическите земи, без право да се връща при семейството си. Тя тръгва и заживява под един покрив с него. Оттам нататък ви оставям да разберете сами, защото каквото и да кажа ще е спойлер. 

Моето мнение : 

Първо искам да започна с това, че тази книга определено стана една от любимите ми след като я прочетох. Срам ме е, че я започнах толкова късно, а и че я четях много време, но определено беше точният ми момент за тази невероятна история. 
Знам, че има много фенове на поредицата, а и разбирам защо, но аз искам и да се обоснова в отговора си. Първо, стилът на писане на авторката. УНИКАЛЕН! Сара Дж. Маас вдигна летвата страшно високо с тази книга според мен. Определено се вижда подобрението й в писането спрямо другата й поредица. Тук в тази книга е успяла да съчетае безобразно добре всяка една част от нея. Невероятни изказвания от страна на героите, великолепни сравнения, метафори и епитети. В сравнение със "Стъкленият трон", където писането й не беше нищо особено, но все пак прекрасно, тук авторката вече има много отличим и невероятен стил на изразяване. 


Цялата история до колкото знам е нещо като преразказ или интерпретация на "Красавицата и звяра". За мен "Красавицата и звяра" не е само едно хубаво филмче на Дисни, а история с дълбок и завладяващ сюжет. Цялата тази композиция е идеална за мен и затова то ми е любимо. Да чета нещо със същата идея ми се стори повече от добра и нямах търпение. Имах високи очаквания, бяха дори и надминати. Има три момента, на които искам да обърна внимание. 
Първият е, когато Тамлин дойде да отведе Фейра. С течение на обстоятелствата тя тръгна с него, но нещото което ми се стори по-скоро неестествено беше, когато авторката описваше мислите на героинята. Не знам колко от вас са обърнали внимание, но на мен ми направи впечатление фактът, че го нямаше този голям шок от страна на Фейра. Поставяйки се на нейно място аз бих премисляла и осъзнавала какво се случва много по-дълго време. Докато тя го прие прекалено бързо според мен. Мислите й бяха така обърнати, сякаш винаги е знаела, че някой ще дойде и ще я отдели от семейството й. Самата част ми се разви много бързо на мен, но все пак ми хареса.


Вторият е, когато се разкри цялата история за проклятието, болестта, миналото в света на хора и елфи, самата причина за обстоятелствата. Мога да кажа, че за мен това беше една от най-емоционалните части в цялата книга и ме накара да мисля как да помогна на героите, въпреки че знаех, че те са се опитвали и е сигурно, че няма как да променят стореното. Искрено исках да им се притека на помощ и мисля, че това е доказателство колко силно ми въздейства книгата. 
И третият и последен момент, на който искам да наблегна е краят. БАМ!  Така ми дойде краят на първа книга. Определено не го очаквах това, което се случи и не мисля, че има някой, който да не е останал с отворена уста след онази сцена. Беше просто перфектно измислено и изпипано! Сара, евала! Страхотно се получи, мисля, че това е една от книгите с най-хубав край. Не искам да се впускам в подробности, за да не разваля удоволствието на хората, които не са я чели, но ако още има такива - веднага я почвайте!   

За мен всеки един герой беше перфектно изграден. Симпатизирам на всички и не мисля, че има някой, който да ме дразни чак толкова. Ще започна с образа на главната ни героиня, а именно Фейра.
Фейра е една борбена и изключително силна личност. Удивителното при нея е, че тя не придобива "магически" от нищото тези качества, а ги виждаме и още в началото на самата история. А това ми хареса най-много! Там ставаме свидетели на много моменти, в които тя буквално поема цялата работа и отговорност на семейството на своите плещи. Въпреки всичките прищявки и упреци на сестрите си, тя никога не се отказа от тях, а продължи да им угажда и да мисли за тях преди за самата себе си. Харесах героинята от страница първа и не промених мнението си до последнта. 

Тамлин е един от образите, който е страшно оспорван. Едни го харесват, други не. Главно, защото е част от този любовен триъгълник, който се оформя около него, Фейра и Рисанд във втората книга, доколкото ми е известно. Аз лично за сега обожавам Тамлин. Този образ ми донесе толкова много невероятни емоции. През повечето време се молех да съм на мястото на Фейра, за да може да постъпва така и с мен. Единственото, което не разбрах в държанието му беше частта накрая на книгата, когато не искаше да говори и да изразява емоциите си. Просто не го разбрах. Не може цяла книга да си толкова емоционален, а накрая да стоиш и да не показваш грам емоция. Беше ми толкова болно за Фейра на моменти, че дори си поплаках. 

Рисанд е един невероятен образ, който ми напомня на много други такива, но естествено има и нещо уникално в него. Най-странното беше, че е главен герой, а се срещаме с него към края на книгата. Още по-странното беше, че успя да ме накара да се влюбя в него за толкова кратко време. Той е от типа герои, които се правят на лоши или поне такава предства ни изграждат авторите в нашите мисли, но след това виждаме тази доброта и всички се влюбваме в героя. Е, аз се влюбих доста по-рано в него, наистина е перфектно изграден образ. Единственият ми проблем е този любовен триъгълник, за който споменах малко по-рано. Направо се разкъсвам като си помисля, че Тамлин и Фейра може да не са заедно, но от друга страна харесвам и Рис с Фейра. Нямам търпение да разбера кой избира тя в крайна сметка, затова вече съм почнала втората книга. 

За Люсиен съм много объркана, защото в началото очаквах да е един от главните герои и да има тази интрига около него, присъща точно на главните герои, но нея я нямаше. Очаквах да го заобичам или намразя, но не стана нищо такова. Нито го боготворя, нито го ненавиждам. Все пак имаше моменти, на които ме дразнеше, а и такива, в които много ме радваше. Като цяло ми хареса и ми беше приятно да чета за него. 

Един не толкова главен, но за мен изключително важен - образът на Неста, една от сестрите на Фейра. В началото знаех, че няма как да харесам семейството на главната героиня, но не влагах и толкова емоция, защото знаех, че всяка история има тези гадни герои. В момента, в който обаче се оказа, че Неста е добра и се опитва да помогне на сестра си, ми се преобърна всичко и отношението ми към нея се обърна на 360 градуса. Действията й придобиха смисъл и всяко беше на място и оправдано. Оказа се, че Неста не е тази, за която я мислехме, а това определено ме накара да заобичам образа й. 
Обичам те - прошепна той и ме целуна по челото. - С всички твои бодли.
Това беше моето ревю на тази невероятна книга. Още веднъж се извинявам за километричните описания и обяснения, но мисля, че книгата си го заслужава! Надявам се да ви е харесало и да сте се забавлявали, докато четете! 

Коментари

  1. Учуди ме факта, че се извиняваш за това, че ревюто е дълго. Колкото повече можеш да пишеш за дадена книга, толкова повече ти е харесала. Аз обожавам да чета по-дълги ревюта, така придобивам по-голяма представа за книгата и желанието ми да я прочета скоро се засилва. Така че продължавай да пишеш ревютата си дълги- не е минус, а е категоричен плюс, поне според мен! :)
    А колкото до "Двор от рози и бодли"- книга, която се доказа и продължава да се доказва. Радвам се, че и на теб ти е допаднала и много силно се надявам да ми остане време този месец да я започна. След всички положителни мнения, които има, мисля че сега е момента. От страшно много време и се каня, но все не я започвам.. Априлската ваканция, обещавам! :D
    Ревюто ти страшно много ми хареса, описала си всичко и си обърнала внимание на всичко, което се изисква, за да се получи едно ревю. А твоето определено се е получило!
    Нямам търпение за следващия пост! Писането определено ти се отдава и постовете ти се четат с удоволствие. Очаквам и пост от Викс скоро! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Много ти благодаря за положителното мнение и милите думи. Ужасно много се радвам, че съм успяла да подтикна някой да прочете книгата, защото мога да говоря за нея с часове без да ми омръзне, а това значи колко много ми е харесала! Книгата си заслужава и бих накарала всеки, който не я прочел още да го направи. Ще му я бутам в ръцете, ако трябва. :D Още веднъж благодаря и определено ще продължим да качваме - за нас няма по-голямо щастие от това, работата ни да се харесва. :)

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесно ревю! Справила си се страхотнo!^^ То ако тази книга те е пленила то другата ще го направи още повече! И мога да кажа, че това не е любовен триъгълник, а обрат в книгата и може би повечето хора са на мнението, че не харесват Тамлин, зависи ти какво мнение ще придобиеш след прочита на 2-та книга. И за Рисанд определено позна, какъв тип герой е! :D Може би мнението за Лусиен ще го разбера след прочита на 3-та книга.

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ти много! Определено ще има големи обрати във втората книга, подготвена съм, по-скоро нямам търпение! Харесвам и Рисанд и Тамлин и ме гложди отвътре какво ще се случи с тях, така че ми се ще само да имам повече време, за да чета. :D А за третата книга имам огромни очаквания. Такава поредица заслужава уникален край! Нямам търпение!

    ОтговорИзтриване
  5. Тъй... Откъде да почна?!
    Първо-предупреждавам, че коментарът ще е доста дълъг. Имам много за казване.

    Изразила съм мнението си относно тази книга. А пък за героите направо се обобщих, когато писах за ,,Двор от мъгла и ярост". Истината е, че обичам книгите, обожавам приказността на историята и това, че е моделът ,,Красавицата и Звярът" по никакъв начин не пречи на книгата. Съгласна съм с почти всичко казано от теб, а и това, което си почувствала към Тамлин... Смятам, че мога да се опитам да ти обясня рязката му промяна. Ще го направя накрая. :)
    На мен ми се струва, че ревюто се удължава от разположението на изображенията. Вижда ми се дори малко сбито, което и ме накара да препрочитам. Обобщението на заинтригувалите те моменти ми хареса. Разбрах ги, но аз лично не съм забелязала моментът с кажи-речи моменталното съгласие във Фейра. (Става въпрос за първият сблъсък с Звярът) Също така коментарът за края... Признавам-нищо не разбрах, а съм чела книгата. Наистина... за кого и какво точно става въпрос? За края на Рисанд и Фейра? На Тамлин и Фейра? На Амаранта? На Люсиен?
    Определено объркването ти за Люсиен е разбираемо. И аз го изпитвах. А сега просто ме е малко яд на него (след прочита на втората книга мисля, че ще разбереш защо). Между другото много се зарадвах на специално отделеното място за Неста. Тя определено е образ, който изцяло заслужава внимание.

    Ревюто... Хареса ми. Следващият път да е още по-подробно! Аз обичам дългите, много подробните, които да ме накарат още повече да заобичам или да пожелая истински някоя книга. По-подробно за сюжета, повече емоции и от всичко повече! Ако на другите не им се чете, то аз ще го правя. Защото това е целта- да разберем и още повече да четем. Вече не се притеснявай за обема. :)


    Ето един мой любим момент от книгата. Всеки път плача на него. Именно от този момент нататък аз истински обикнах образа на Тамлин, защото точно в този момент разбрах, че той е като мен. И... дори когато авторката го отритваше, Фейра го зачеркваше, аз се връщах и се връщам към този момент...

    СПОЙЛЕР!!!
    (само за онези, които са чели книгата)
    ,,– Не, не искам да живееш другаде. Искам те тук, където мога да се грижа за теб, където, щом се върна, ще знам, че си тук, на сигурно място и рисуваш.
    Не можех да откъсна очи от него.
    – В началото си помислих да те изпратя някъде другаде – промълви той. – Част от мен все още мисли, че трябва да ти намеря друг дом. Но вероятно проявих егоизъм. Дори когато ясно ми показа, че предпочиташ да пренебрегнеш. Договора или да намериш спасителна вратичка в него, не намерих сили да те пусна да си идеш... да намериш друго място в Притиан, където ще ти е достатъчно приятно, че да не искаш да избягаш.
    – Защо?
    Той взе малката картина със заснежената гора и отново я разгледа.
    – Имал съм много любовници – призна. – Аристократки, жени-воини,
    принцеси...
    Юмрукът на яростта ме удари ниско в корема при мисълта за всички тези жени – ярост, предизвикана от титлите им, от несъмнената им красота, от близостта, която са изпитвали с него.
    – Но те така и не ме разбраха. Не разбраха какво ми е било, какво ми е сега да се грижа за хората си и за земите. Не разбраха за белезите, които все още нося, и колко тежки са лошите ми дни.
    Гневната ревност у мен изчезна като роса от тревата, когато той се усмихна на картината.
    – Тази картина ми напомня за това.
    – За кое? – прошепнах.
    Той свали платното и ме погледна, погледна вътре в мен.
    – Че не съм сам."
    -,,Двор от рози и бодли"- Сара Дж. Маас

    ***
    Рязката промяна в Тамлин аз си я обяснявам със слабостта, която е видял в себе си. Той се обвинява за това, че не е могъл да предпази Фейра, хората си и изобщо. Не бива да забравяш, че тамлин в продължение на 49 години жертва хората си. Дава ги като стръв. Определено всичко това му оказва влияние. Между другото той от самото начало не е от най-разговорливите. Трудности в правенето на комплименти и прочие... Знаеш. :)

    Благодаря ти за ревюто! Беше удоволствие за мен да го прочета от началото до края. ^^

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря ти за дългия коментар и отделеното време да го напишеш. Аз нямам какво толкова да кажа вече, всичко е в ревюто. Относто това, че е моделът "Красавицата и звярът" изобщо не е минус за мен. Напротив. Ако не си ме разбрала, исках да кажа, че точно това ме накара да искам да прочета книгата и колкото и да приличаше, толкова се и различаваше, но фактът, че главната идея е същата ми допадна ужасно много!
    За краят, за който казах, че ми дойде като гръм от ясно небе, но по хубавия начин, нямаше как да обясня кое точно ме накара да се вцепеня, за да не е спойлер, а и всяко едно нещо накарая не беше очаквано, така че мога да кажа, че като цяло този край за всичко и всички беше невероятен, епичен, омагьосващ и ме накара да отворя уста. Но главно може би имах предвид (СПОЙЛЕР), че Фейра се превръща във Върховен елф.
    А Тамлин не, че не го разбрах. Определено имаше логика в действията му, а и твоите обяснения за това, че не е могъл да си прости случилото се, са абсолютно възможни и най-вероято правилни, просто не можах да приема някои неща за нормални.
    За дължината на ревюто, нарочно сложих повече картинки тук, за да не се получи прекалено много текст на едно място, а и има страхотни фенартове, които нямаше как да пропусна. Все пак, ще се постарая следващите да са по-дълги и изчерпатели. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Между другото аз се движих в коментара си от личното към общото. Разбрах те и за историята, и за модела ,,Красавицата и Звярът". Ревюто ти беше достатъчно, за да разбера позицията. А и ми достави особено голямо удоволствие, що се отнася до историята и това, което си писала за героите. :)

      Изтриване

Публикуване на коментар